![pazarlama-yonetimi Pazarlama Yönetimi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Geçmişten günümüze devam eden meslek dallarından biri de pazarlamadır. İlkel dönemde takas yöntemi ile yapılan alışverişler de pazarlamadan söz etmek mümkünüdür. Modern anlamda pazarlama ise daha da yenidir. 19. Yüzyılın başından ortalarına doğru doğmuş, sonlarına doğru ise gelişmiştir.
İlkel dönemler de gerçek manada pazarlama kavramından söz edilemez. Birey ve bireylerin aileleri sadece kendilerine yetebildiği bir dönemde pazarlama kavramı oluşamazdı. Çünkü üretici de tüketici de aynı kişi idi. Takas ile birlikte yavaş yavaş mahalli pazarlar kuruldu. Böylece bazı ihtiyaçlarda ortaya çıktı. Pazar yeri arayışı, değiş-tokuş, pazarlık etme gibi kavramlar ortaya çıktı.
Pazarlama Nedir?
Modern anlamda pazarlama; büyük ya da küçük işletmelerin ürün ve ya hizmetleri tüketiciye ulaştırmasıdır. Esas olan ürünlerin ve hizmetlerin tüketicinin ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda verilmesidir. Bu sebepten şirketlere bazı görevler düşmektedir. Öncelikle hedef kitle belirlenir. Ürün veya hizmet hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılıyor mu diye bakılır. Ürünlerin piyasa satışları araştırılır. Buna göre bir fiyatlandırma hesaplanır. Bütün bunlar belirlendikten sonra ürün tanıtımı için reklam stratejileri belirlenir.
Pazarlama Yönetimi ve Önemi Nedir?
Şirketlerin mali verimini pazarlama sağlar. Pazarlama yönetimi sürecinin başarılı olması o işte ki mali verimin yüksek olmasıyla doğrudan orantılıdır. Kısacası amaç kar elde etmektir. Pazarlama yönetimi; ürün veya hizmetlerin yönetilmesi sürecidir. Aynı şekilde ürün veya hizmetlerin dağıtılmasında işlevsel olan faktörleri de kapsayan süreçtir.
Bu süreci detaylı bir şekilde inceleyelim. Öncelik ürün veya hizmet için hedef kitlenin belirlenmesidir. Ürün için pazar seçilir. Ürün ile tüketici arasında duygusal bağ oluşturulur. Bu bağı devam ettirme ve büyütmeye yönelik atılan bütün adımlar pazarlama yönetimini kapsar. Üretici firmalar arasında rekabetle artan maliyeti düşürmek, karı yükseltmek pazarlama yönetiminin en önemli hedefleridir. Aynı şekilde dağıtımda rolü olan bütün işlevlerin kontrolünü sağlamakta görevidir.
Pazarlama İletişimi Nedir?
Pazarlama iletişimi ürün ile halk arasında köprüyü sağlayan en önemli faktördür. Ürün ve markanın kolay bilinirliğini sağlamayı hedef alır. Tüketicinin ürüne olan talebini arttırmaya yöneliktir. Kısacası pazarlama yönetiminin tamamını kapsar. Ürün tanıtımında kullanılacak dilden tutunda hedef kitleyi etkileyen bütün stratejileri kapsar.
![pazarlama Pazarlama](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
![satis-ve-pazarlama Satış ve Pazarlama](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Satış ve Pazarlama Stratejileri Neler?
Hedefe ulaşmada takip edilen yol satış ve pazarlama stratejisini oluşturur. Pazarlama stratejisi bir plan yazma sürecidir. Planınızı yazmadan önce ürün ya da hizmetinizin tüketicinin ihtiyaçlarına yönelik olup olmadığı tespit edilir. Hedef kitleye fayda sağlayacak ürünler üzerinde durulur. Satış ve pazarlama stratejileri belirlenirken dikkat edilecek kavramları sırasıyla inceleyelim:
İlk olarak ürünün özelliklerini bilirsek ne sattığımızı da biliriz. Rakiplerden farklı ne sunuyoruz? Ayrıcalıklarımız neler? İkinci ise fiyat konusudur. Ürünü satmanın ve almanın maliyeti nedir? Rakibiniz olan firmaların fiyat ve kar oranları nasıl? Bu tarz soruların cevabı belirlenmelidir. Ürünlerin veya hizmetlerin satın alınabilirliği konusu da oldukça önemlidir. Tüketicinin ürünü satın olabileceği bir yer olmalıdır. Bu bir ofis, mağaza ya da e-ticaret sitesi de olabilir. Satış işlemin nasıl gerçekleşecek? Tüketiciye sunduğun faydalar neler? Bu ve bunun gibi pek çok sorunun cevabı belirlenmeli ve satış stratejisi oluşturulmalıdır.
Satış Pazarlama Yönetimi Nedir?
Satış pazarlama yönetiminin görevi; ürünü üretime geçirme, ürünü geliştirme, satış pazarlamanın hedeflerini belirlemedir. Bu hedeflere ulaşmada hangi adımlar atılacak onlar belirlenir. Önemli adımlar seçilir
Modern Pazarlama Yönetimi Nedir?
Modern pazarlama yönetiminde anlayış tüketiciyi memnun etmektir. Kısacası esas olan müşteri memnuniyetidir. Hedef kitlenin istekleri belirlenir ve en iyi şekilde karşılık bulunur. Ürünler kişiselleştirilmiş olmalıdır.
Hedef kitlenin belirlenmesi gibi hedef pazar da belirlenmelidir. Müşteri memnuniyetini en hat safhaya çıkararak kar oranı arttırılmaya çalışılır. Hizmet, ücret, dağıtım, iletişim gibi kavramların üzerinde durulur. Modern pazarlama yönetimini kısaca toparlamak gerekirse; odak nokta müşteriyi memnun etmektir. Bu sebepten müşterinin ilgi ve ihtiyaçlarını çok iyi tespit etmek gerekir.
Uluslararası Pazarlama Yönetimi Nedir?
Firmalar ürünlerini piyasaya sürdükten sonra pazarlama süreci başlamış olur. Uluslararası pazarlama yönetiminde ticari sınırlar ortadan kalkar, pazarlama işi sınır dışından devam eder. Söz ettiğimiz firmaların faaliyetlerinin pek çok ülkeyi kapsaması esastır. Dijital pazarlama sayesinde ürününüz evrensel boyut kazanabilir ve markalaşır. Uluslararası pazarlamada birçok ülkedeki hedef kitle belirlenir, çok geniş bir kitleye hitap edileceğinden profesyonel bir satış stratejisi geliştirilmelidir.
![satis-ve-pazarlama-yonetimi Satış ve Pazarlama Yönetimi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)