Sponsorluk İlişkileri Yönetimi

Sponsorluk İlişkileri

Sponsorluk ilişkileri yönetimi, hedef kitle ve sosyal paydaşlar arasında ki istenilen mesajın iyi şekilde aktarılmasıdır. Hedeflenen algı, mevcut algılamanın sağlamlaştırılmasında iletişim stratejileri önemli bir yol oynar. Kurumların iş ve iletişim kapsamında yürüttüğü iletişim hedefleri doğru projelere sponsor olmayı öğretir. Gelen sponsorluk tekliflerini iyi şekilde değerlendirmeyi sağlar. Artı ve eksi taraflarını belirler kurumlara rapor edilir.
Projelerine sponsorluk arayan kurumlar ilk olarak sponsorluk dosyaları oluşturur. Daha sonra bu konuda uygun partnerler bulunur.
Sponsorluk Sonrası Değerlendirme
• Sponsorluk değerini ölçme
• Gelecekte yapılan sponsorluk yönetimine ışık tutma
• Hedef pazarlamaya doğru şekilde odaklanma
• İletilen mesajları değerlendirilmesi ve ölçülmesi
• Marka üzerindeki etkisini değerlendirme
• Diğer medya araçları ile arasındaki ilişki

Teklif ve Detaylı Bilgi İçin

Sponsorluk İlişkileri Yönetimi ve Sponsorluk Nedir?

Sponsorluk İlişkileri Yönetimi
Sponsorluk, kurumsal amaçlara ulaşmak için spor, sanat ve sosyal faaliyetlerde bulunan kişi veya organizasyonların tarafından para veya hizmet şeklinde gerçekleşen çalışmaların bütünüdür. Sponsorluk ile birlikte aktiviteler planlanır organizasyonu kontrol altına alınır.
Küreselleşen dünya ile birlikte yoğun rekabetli piyasa ortamları vardır. Bilinçlenen tüketiciler ve çeşitlenen markalar ile hedef kitle ile iletişim kurmak zorlaştı. Bu sebeple firmalar varlığını sürdürmek için belli hedefler gerçekleştirir. Firmaların en büyük amacı farklı işletmeler ile etkileşim içerisine geçmek ve iletişimde bulunmaktır. Sponsorluk bu konuda etkili yöntemlerden biridir.
Sponsorluk çeşitli kuruluşlar tarafınca gerçekleşir, yalnız ticari kurumları değil, devlet kurumları da sponsorluk yapabilir. Sponsorluk sayesiyle marka adını yerleştirme, markayı etkin şekilde görünür kılma, itibar arttırma ve kurumsal bir kimlik kazanmak için etkili yöntemdir. Medya üzerindeki reklamlara destek yaparak hedef kitlelerde etkili olmayı sağlar.
Sponsorluk aslında pazarlama karmasının içerisinde yer alır. İşletmeler ürünlerini satabilmek için, ihtiyaç olarak göstererek satışa teşvik eder. Bu sayede itibar yaratarak amaçları doğrultusunda pazarlama iletişimlerinden yararlanılır. Pazarlama iletişimi konusunda pazarlama stratejileri önemli faktörlerden birisidir.

Ürünün bilinmesi yeterli olmadığının anlaşılması üzerine tüketici odaklı sosyal sorumluluk sponsorluğuna yönelim başlar. Halkla ilişkiler bu konuda önemli bir yeri olup ürün bilinirliğini artırıp marka farkındalığının artmasına sebep olur.
Sponsorluk Yönetimi
Reklam Tanımlaması ilk olarak ticari tanımlamadır. Mal, hizmet ve markayı tanıtmak hedef kitleye doğru ve güvenilir bilgiler ışığında aydınlatmaktır.
Vergi tanımlaması sporcuların ve diğer ilgililerin spor giysiler ve spor araç ve gereçler üzerinde yazılar yardımıyla tanıtımı sağlanır.

Sponsor Reklam anlaşması
Sponsorlu İlişki Yönetimi

Sponsorluk ve Reklam

Reklamın amacı hedef kitlede marka ve kuruma yönelik olumlu etkileşimler ile birlikte davranış değişiklik yakalamaktır. Sponsorluk bu bakımdan reklam ile benzer amaç taşır. Fakat reklamda hedeflenen tutum doğrudan satın almaya yönelik amaç taşır. Sponsorluk da ise doğrudan satın alamaya yönelik bir işlev göstermez. Ancak her ikisi de aynı kitle iletişim araçlarını kullanır. Bir mal veya hizmetin reklamını yaparken aynı şekilde hizmete ilişkin sponsorluğunda reklamını yaparız.

Sponsorluk ve Halkla İlişkiler

Kurumsal iletişim konusunda sponsorluk halkla ilişkiler için bir uygulama alanıdır. Burada halkla ilişkileri iletişim aracı olarak kullanır. Bunun en temel sebebi amaçların halkla ilişkiler ile örtüşmesinden kaynaklanır. Sponsorluk aynı halkla ilişkilerde olduğu gibi toplumu yakım bir iletişim kurup, hedef kitleye karşı güven duygusunu aşılar. Kurumun itibarını marka bilinirliğini arttırıp uzun yıllar sürdürmesini sağlar.
Sponsor olunan olaylarda kurumlar aynı şekilde toplumsal sorumluluğunda yerine getirmiş olur. Kuruluş halkla ilişkilere bağlı kalarak, faaliyetleri sadece kendisi için değil toplumun çıkarları ve refahını yükseltmek içinde katkıda bulunur. Halkla ilişkiler açısından toplumsal sorumluluk toplumun eğitim sanat ve kültür alanında destek verir. Kimi yükümlülükleri sponsorluk ile yerine getirir.

Sponsorluk İlişkileri Yönetimi ve Olaya Dayalı Pazarlama

Sponsorluk İlişkileri Yönetimi
Olaya göre pazarlama kurumsal iletişimde basın toplantıları, yıldönümleri, yarışmalar, fabrika gezileri, festivaller örgütleme ve planlama olarak gerçekleşir. Bu planlar yönetilerek kurum imajı oluşturulup sürdürülebilmesi için özel olaylar ile hedef kitleye ulaşmaya sağlanır. Ürünlerin hedef kitlelerce farkındalığını arttırmayı sağlar.
Kurumlar oluşturdukları özel olaylar neticesinde haber değerine bağlı kalarak medyada kendinden bahsetmesini sağlar. Bu sebeple sponsorluk olayları özel etkinlikler içerisinde doğru bir ilişkisi vardır. Özel bir olayın yapılması yönetilmesi ve uygulanması bu sayede gerekli iş birliğinin yapılmasıyla sponsorluk iletişim araçlarını kullanır.