![kimlik kurumsal-kimlik](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Kurumsal kimlik nedir diye kendi kendinize düşündüğünüzü görür gibiyiz. Kurumsal kimlik, bir işletmenin veya kurum kuruluşun kendini göstermiş olduğu tanıtıcı görseldir.
Kurum Kimliği Neleri İçerir?
Milyonlarca insan düşünün. Türler, konuşma tarzları, jestler, yüz ifadeleri, giyim tarzları, kokular ve saç stilleri hepsi birbirinden farklıdır. Herkesin kendi stili vardır. Bir kişinin tarzı ne kadar belirgin ve çarpıcı olursa, diğerinin dikkatini o kadar fazla çekecektir. Sonuç olarak çevrenizdeki insanlar da o kişiyle iletişim kurmak isterler. Kurumsal kimlikte buna benzemektedir.
Kurumsal kimlik ve marka yönetimi, firmaya ait logo tasarımı, üzerinde iletişim bilgileri bulunan kartvizit, yıllık takvim, e-posta veya mailing, web site tasarımı, e-mail imza şablonu, antetli kağıt tasarımı, duyuru, ilan fatura vb. daha bir çok şeyi kapsamaktadır.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Oluşturma Aşamaları Nelerdir?
Şirketler ve tasarımcılar kurumsal kimlik tasarlarken genellikle üç aşamada sonuca varırlar. İlk adım, yapılacak işi belirlemektir. Firma hangi ürünleri istediğini, önceliklerinin neler olduğunu ve firmanın genel özelliklerini tasarımcı ile iletişim kurar. Tasarımcı, tasarımlarını firmanın isteklerine göre en son düşünülerek gerçekleştirir.
İkincisi, tasarımcı yarattığı işi firmaya sunar ve onayını alır. Bu aşamada gerekirse firma tavsiyeleri doğrultusunda düzenlemeler ve araştırmalar yapılacaktır. Son olarak tasarımcı ve firma tarafından mutabık kalınan işler basım ve dağıtım süreci başlar.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Oluşturma Aşamaları Nelerdir?
Şirketler ve tasarımcılar kurumsal kimlik tasarlarken genellikle üç aşamada sonuca varırlar. İlk adım, yapılacak işi belirlemektir. Firma hangi ürünleri istediğini, önceliklerinin neler olduğunu ve firmanın genel özelliklerini tasarımcı ile iletişim kurar. Tasarımcı, tasarımlarını firmanın isteklerine göre en son düşünülerek gerçekleştirir.
İkincisi, tasarımcı yarattığı işi firmaya sunar ve onayını alır. Bu aşamada gerekirse firma tavsiyeleri doğrultusunda düzenlemeler ve araştırmalar yapılacaktır. Son olarak tasarımcı ve firma tarafından mutabık kalınan işler basım ve dağıtım süreci başlar.
![kurumsal-kimlik-asamalari Kurumsal Kimlik Aşamaları](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
![kurumsal-kimlik-calisma Kurumsal Kimlik Çalışma](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Kurumsal Kimliğin Başlıca Unsurları Nelerdir?
Kurumsal kimliğin öneminde ilk olarak logo tasarımı ve slogan bulunmaktadır. Tüketicilerin dikkatini bir markaya çeken ilk şey markanın logosudur. Ardından okuduğu slogan geldi. Birkaç kelimeden oluşan bir slogan, bir markanın ne yaptığı ve sunduğu hakkında birçok ipucu verebilir. Bu nedenle, çok önemlidir.
Kurumsal renkler ve fontlar, markayı nerede olursa olsun takip eden bir markanın gölgesi gibidir. Kurumsal web siteleri, resmi belgeler, zarflar, kartvizitler, dosyalar vb. bunların izleri ve yansımaları ile doludur, bu nedenle seçim yaparken çok dikkatli olun.
Kurumsal kimlik kılavuzu, bir markanın kurumsal kimliği için bir rehberdir. Bu nedenle, çok önemlidir. Bu kitabı okuyan yabancılar, markanızın kurumsal kimliğinin nasıl kullanılması gerektiğini kolayca anlamalıdır. Kurumsal imajı korumak ve net tutmak önemlidir.
Kartvizit, kurumsal bir mini sunuma sahiptir. Kartvizitler, bir kişi veya şirket hakkında diğer kişinin ihtiyaç duyabileceği tüm bilgileri içerir. Geçmişte sadece dikdörtgenler ve belirli standartlarda yapılan kartvizitler günümüzde önemli bir reklam aracı haline gelmiştir.
Neden Kurumsal Kimlik Paketi Almalısınız?
Kurumsal kimlik, marka değerlerinizin ve "kişiliğinizin" görsel bir temsilidir. Kimlik tasarımı temel olarak markanızın tonunu belirler ve hedef kitlenizde belirli duyguları uyandırmak için kullanılır. Marka kimliğiniz, şirketinizin genel mesajını iletmek ve iş hedeflerinizi desteklemek için tasarlanmalıdır. Aynı zamanda kurumsal kimliğiniz, sektörünüzde öne çıkmanıza ve markanızı doğru bir şekilde konumlandırmanıza yardımcı olabilir.
Profesyonel bir ekip tarafından tasarlanan yaratıcı bir kurumsal kimlik tasarımı, pazardaki potansiyel müşterilerin dikkatini çekmenize yardımcı olacaktır. Kurumsal kimliğinizi geliştirmek istiyorsanız, tüm kurumsal kimlik materyallerinizde tutarlı bir mesaj oluşturmanız gerekir. Her parça aynı temel stile ve tasarım öğelerine sahip olmalı ve uyumlu bir kurumsal kimlik paketi oluşturmalıdır. Etkili bir kurumsal kimlik, sizi hedef kitlenize bağladığı için markanıza müşteri sadakati ve güveni oluşturmanıza yardımcı olur.
Kurumsal Kimlik Oluşturulurken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Kurumsal kimlik tasarımının ilk aşaması grafik tasarımdır. Bu aşamada markanın logosu ve sloganı belirlenir ve afiş tasarımı yapılır. Bu aşamayı marka ofisinin iç tasarımı ve buna paralel olarak vitrinlerin tasarımı takip ediyor. Pencere ve tabela tasarımı insanların ilk karşılaşacağı yüz olması nedeniyle oldukça önemlidir. Çekici bir tasarıma sahip olmalıdır.
Aksi takdirde insanlar kaçırılacaktır. Vitrin ayrıca markanın hedef kitlesini de sergiliyor. Bir markanın çektiği kalabalığı vitrin tasarımından anlamak kolaydır.
![neden-kurumsal-kimlik Neden Kurumsal Kimlik](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)