İçerik Yönetimi Nedir?
İçerik yönetimi nedir? İçerisin de bulunduğumuz global dünya düzeninde internetin önemi ve kullanıcıları giderek artmaktadır. Gerçek dünyada kendimizi tanıtmamız ve bunun sonucunda çevre edinmemiz önemlidir. İnternette de kişiler ve kurumlar kendilerini doğru tanıyıp etkili bir şekilde tanıtarak hedefledikleri etkileşime ulaşmak için çaba gösterirler. Markaların kendilerini tanıtmak ve müşteri kitlelerini oluşturmak adına ürettikleri metinlere, görsellere, sesli ve hareketli bilgilere içerik, bu içeriklerin oluşturulma sürecine web sitesi içerik yönetimi diyebiliriz.
Web sitesi içerik yönetiminde, neredeyse her faaliyette olduğu gibi hedef kitle kesin olarak belirlenmeli ve belirli metotlar kullanılarak hedef kitle doğru bir şekilde tanınmalıdır. Buna yönelik olarak etkili içeriklerin neler olacağı belirlenmelidir. Web sitesi içerik fikirleri bu sonuçlara göre hazırlanmalıdır. Bu fikirleri oluşturma, içeriğe dönüştürme, düzenleme ve paylaşma işlerinin tümü web sitesi içerik yönetimi sürecini oluşturmaktadır.
Peki, sözü edilen web sitesi içerik yönetimi nasıl yapılır? Bir web sitesi için içerik yönetimi yapılırken kesinlikle uzmanlarla çalışılmalıdır. Web sitesi içerikleri, doğru ve etkili oluşturuldukları takdirde arama motorlarında daha üstlerde yer alırlar ve sitenin kullanıcılara ulaşma oranı gittikçe yükselir. Bu yüzden içerik yönetim sürecinde SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) faaliyetlerinin önemi büyüktür. SEO faaliyetleri sayesinde içerikler arama motorlarında kendisini üst sıralara taşır. Kaliteli içerik üretilirken, arama motorlarında görünürlük sağlayabilecek içerikler oluşturulmasına da dikkat edilmesi gerekmektedir.
![web-site-icerik Web Sİte İçerik](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
İçerik Yönetimi Nasıl Yapılır?
İçerik yönetimi sürecini bu işin uzmanına teslim ettiğiniz takdirde marka, hedef kitle gözünde daha kıymetli bir hale gelir. Siteye ulaşan insanlar aradıklarını kolayca bulabilirler, yeni insanlara ulaşma ihtimaliniz artar. Ve karşınıza çıkabilecek kriz senaryolarına karşı hazırlıklı olursunuz.
Bunların haricinde, zamanın ruhu kendi içerisinde bulunan ihtiyaçlara izini bırakır. Örneğin, önceleri web sitelerde tekdüze bir tasarım mevcuttur. Kişiler ve kurumlar, hakkımızda, iletişim gibi basit ve başat bölümler ile kendilerini kolayca ifade etmekteydiler. Fakat daha sonra sosyal medya (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube vb.) ortaya çıktı ve bu mecralarda gitgide aktif kullanıcı sayısı arttı. Böylece, insanların bir kişinin ya da kurumun sanal olarak tanıtımının nasıl yapılması gerektiğiyle ilgili olarak fikirleri değişti.
Benzerliklerden ziyade farklılıklarla tanınmak ön plana çıktı. Web sitelerinin içeriklerinin markaya özgü olması ve güncel olması ihtiyaçları doğdu. Yine bu sayede web sitesi içerik yöneticileri SEO uzmanlarıyla çalışarak markalarını arama kriterlerinde üst sıralara taşımanın yollarını aradılar. Bu yüzden içerik yönetimi sürecinde SEO çalışmalarının etkisi büyüktür. Web sitesi içerik yönetimi ve SEO çalışmaları, birlikte yürütülmesi gereken iki alandır.
İçerik Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
İçerikler oluşturulurken ve reklam yapılırken markanın farkı, web sitesi içerik yöneticisi tarafından hedef kitleye yönelik olarak doğru bir şekilde belirlenip, vurgulanmalıdır. Bu sayede kaliteli içerikleriniz hedef kitleye ulaşır, takdir edilir ve kitleniz zaman içinde genişler. Ancak içeriklerin geniş bir kitleye ulaşmasının olumlu getirileri olduğu gibi olumsuz getirileri de olabilmektedir. İçeriklerde yanlış bir kelime kullanıldığında ya da sorunlu bir anlatım yapıldığında, bu kolayca yayılacak ve markayı olumsuz etkileyecektir. Büyük markalarda karşılaşılan sorunlardan biri de budur. Bu yüzden söz konusu içerik yönetim süreci uzmanlar tarafından titizlikle gerçekleştirilmelidir.
Site, hem görsel olarak kullanıcıya hitap etmeli hem de kullanıcı, istediği şeyi ararken sitede kaybolmamalı ve kolayca aradığı bilgiye ulaşabilmelidir. Aynı zamanda siteden faydalanırken o sitenin diğerlerinden farklı olduğu fikri hedef kitlenin zihninde oluşmalıdır. Aksi takdirde sitenin sadece görsel olarak etkileyici ve estetik olması genellikle yetersiz kalmaktadır. Böyle bir sonuç, sitenin hedeflerinden çok uzağa düşmesine neden olacaktır. Çünkü sitenin bir hedef kitle edinebilmesi ve bunu zamanla genişletip kalitesini duyurabilmelidir. Bunun için içerik yönetimi süreci etkili bir şekilde uygulanmalıdır. Kullanıcı, sitede daha çok vakit geçirmeye başlamalı ve bu da sitenin sanal ortamda görünürlüğünü arttırmalıdır.
![icerik-yonetim-sistemi-nedir İçerik Yönetim Sistemi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
İçerik Yönetimi Süreci
İçerik yönetiminin bir süreç olduğunun altı çizildiği gibi, bu süreç elbette planlı olarak ve belirli stratejilere bağlı olarak ilerlemelidir. Özgünlük burada kilit noktalardan birisidir. Hiçbir kullanıcı, diğer sitelerden alınmış kopya içeriklere veya o sitelerdekine çok benzer içeriklere sahip bir web sitesine güvenmeyecektir.
Yine önemli olan bir nokta da anahtar kelimelerin doğru ve yeterli miktarda kullanılmasıdır. Oluşturulan içeriklerin kelime sayısı ne çok uzun ne çok kısa yani optimal düzeyde olmalıdır. İçerik yazılarında imla kurallarına dikkat edilmelidir. Açık, anlaşılır ve akıcı bir dil kullanılmalıdır.
![cms CMS](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
İnternet Sitesi Yönetimi Nasıl Yapılmaktadır?
İnternet ya da web sitesi dediğimiz sayfalar yazılı, görsel ve animasyon içeren, kişi ya da kurumların tanıtılmasına hizmet eden yapılanmalardır. Kullanıcılar, aradıkları bilgiye ya da hizmete bu siteler aracılığıyla ulaşırlar. İnternet sitesi yönetimi nasıl yapılmaktadır? Müşterilere doğru hizmet oluşturmak için kaliteli içerik üretmek en önemli noktalardan birisidir. Web sitesi içerik yönetimine gerekli özen gösterildiği takdirde, tanıtımı yapılan kişi ya da kurumun hedef kitlesi ve prestiji artar.
Web sitesi içerik yönetimi nasıl yapılır sorusunun cevabı olarak, olabildiğince çok kullanıcıya hitap edilebilmesi açısından basit, anlaşılır ve güncel anlatımın çok önemli olduğunu vurgulamak gerekmektedir. Web sitesini oluştururken ve içerik üretirken dikkat edilmesi gereken nokta muhakkak bir uzmanla çalışılması gerektiğidir.
İşinizi teslim ettiğiniz uzman ya da uzmanlar web sitenizi yapılandırır ve içeriklerinizi orijinal bir şekilde belirler. İçeriklerin basit ve anlaşılır olmalarının yanında özgün olmaları da çok önemlidir. Bu noktada rakipleri iyi tanımak ve analiz etmek, onların içeriklerindeki dil ve anlatıma dikkat etmek gerekir. Böylece marka, kendi özelliklerini diğer sitelerden ayırır ve kendi kimliğini var eder. İçeriklerini kendi kimliğine göre hazırlar ve kullanıcıların zihninde kendi farklarıyla tanınır.
Web sitesi oluştururken sadece bilgisayar ortamı üzerinden erişimi sağlamak yetersiz kalacaktır. Günümüzde birçok insan, yanında taşıyabilecekleri cihazlardan sanal ortama ve dijital medyaya erişim sağlar. Bu yüzden web sitesi oluşturulurken farklı cihazlardaki uyumluluğuna ve kullanım kolaylığına da dikkat edilmesi gerekmektedir.
Bir kullanıcı, söz konusu web sitesine bilgisayar, telefon, tablet vb. tüm cihazlardan basit ve anlaşılır bir ara yüzle kolayca ulaşabilmelidir. Web sitesi ara yüzü her cihaz için basit ve anlaşılır olmasının yanı sıra görsel olarak da kullanıcıya hitap etmelidir.
İyi Bir İçerik ve Site Yönetimi Nasıl Yapılır?
İnternet sitesi yönetimi nasıl yapılmaktadır?
Tüm bu işlerin doğru, etkili ve estetik bir şekilde oluşturulması için web sitesi içerik yöneticileriyle çalışılmalıdır. Web sitesi içerik yöneticisini ya da yöneticilerinizi kendi şirketiniz bünyesinde seçip yetiştirebilir ya da daha kolayca bunun için bir ajansla çalışabilirsiniz. Diğer bir önemli olan nokta ise web sitesini yöneten ekibin kendi içerisindeki uyumunun çok mühim olmasıdır.
İçerik üretimi ve site yönetimi birbirinden ayrı algılanmaması gereken işlerdir. Hem içerik üretimi hem de site yönetiminde titizlikle ve uzman kişilerle çalışılması gerekir çünkü küçük bir hatada markanın zarar görebilme ihtimali yüksektir. Yine site yönetiminde herhangi bir sorun çıkabilir ya da yanlış veya sorunlu bir paylaşım yapılabilir. Fakat çalıştığımız ekip uzman olduğu için bununla olabildiğince kolay bir şekilde baş edebilmektedir.
Kullanıcılarla yüz yüze değil de sanal ortamda iletişim kurulduğu için iletişim dili oldukça önemlidir. Site, markanın müşterilerle arasında bir köprü oluşturduğu için web sitesini yürüten ekibin nazik ve çözüm odaklı bir dil kullanması gerekmektedir.
![web-site-icerik-yonetimi Web Site İçerik Yönetimi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
![web-site-icerik-yonetim-sistemi Web Site İçerik Yönetim Sistemi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Web sitesi yönetiminde sürekli bir sirkülasyon olduğu için ayrı bir ekibin özel olarak ilgilenmesi çok önemlidir. Sitenin akışı sürekli olarak güncellenmeli, gelen mesaj veya e-postalara cevap verilmeli, kullanıcılar markanın kendileriyle özel olarak ilgilendiğini hissetmelidirler. Bu nedenle sürekli olarak ilgilenilmesi gereken işler vardır. Cevaplanması gereken sorular vardır. Bu sebeple şikayetler aksayabilir. Bu da yine markanın zarar görmesine sebep olabilir.
Web sitesi içerik yönetimi dışında sitenin kendi istatistikleri de düzenli olarak takip edilmelidir. Sitenin dijital olarak üst sıralara çıkıp çıkmadığı, kaç kişinin giriş yaptığı, sitenin yükseliş ve düşüşleri günlük, haftalık ve aylık olarak bilinmesi gereken verilerdir.
Yeni oluşturulacak web sitesi içerik fikirleri elde edilen bu verilere göre yeniden düzenlenmelidir. Bir yükseliş mevcut ise bunun ne sonucunda gerçekleştiği veya herhangi bir düşüşte neyin düzeltilmesi gerektiği görüşülmeli ve bunun için çözüm üretilmelidir.
Doğru Web Site Yönetimi Nedir?
İnternet sitesi yönetimi nasıl yapılmaktadır?
İçeriklerden en yüksek verimi almak için gereken kurallara dikkat edilmelidir. Ajanslarla SEO kurallarına yönelik çalışılsa da sonuç hemen elde edilemeyebilir, zamanla gerçekleşir. Markanın başarısı konusunda sabırsız olunmamalıdır. Bu işlemler o an için hemen etkili olmasa da uzun vadede gereken kurallara uyulduğu ve kaliteli içerik oluşturulduğu takdirde markaya başarı sağlayacaktır.
Kullanıcılar siteyi ihtiyaçları halinde bir kere ziyaret ettiklerinde aynı konularda yine o siteye başvurmak isteyeceklerdir. Bunun sonucunda ziyaretçilerin sitede kaldıkları süre artacaktır ve bu durum da sitenin dijital ortamda prestijinin artmasına ve arama motorlarında üst sıralarda yerini almasını sağlayacaktır.