![kanal-yonetimi Kanal Yönetimi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Kanal Yönetimi
Kanal yönetimi, pazarlamada bir terim olan ürün veya hizmetin dağıtım kanallarının gelişmesi konusunda yönlendirmeler yapar. İnternetin gelişmesi ile bireyler istek ve ihtiyaçlarını dijital ortamdan sağlamaktadır. Bir işletmenin veya ürün tedarikçilerinin mümkün olduğunca geniş bir şekilde pazarlama teknikleri kurgulanır, satış stratejileri geliştirir.
Kanal yönetimi nedir? Kanallar, ürünün pazarlandığı ve müşterilere satıldığı alanlardır. Doğru yapıldığı takdirde kanal yönetimi bu hizmetleri ve ürünleri satın almaya teşvik eder. Aynı zamanda ürünlerin satılmasına motive eder. Böylelikle müşteri ile daha iyi iletişimler kurabilirsiniz.
Her yıl ayırt edici kanal içi hedefler vardır. Bu hedeflere ulaşmak için çeşitli stratejiler geliştiririz. Şirketin genel markasını tanıtarak kurumsal bir kimlik kazandırılır. Teknolojik gelişmeler neticesinde pazarlama dünyası oldukça karışık hale gelmektedir.
İşletmeler artık gelirlerini korumak ya da kendilerini geliştirmeleri açısından sözlere inançları kalmamıştır. Bir ürün veya hizmetin pazarlama olanakları her gün değişmektedir. Kimi zaman bu gibi durumların takibini yapmak oldukça zor oluyor. Bu sebeple kanal yönetimi ile ürün ve hizmetleri en iyi şekilde pazarlama fırsatı buluyoruz.
Kanal yönetimi bir işletmenin müşteriye ulaşması açısından bütün yolları organize edecek ve araştıracaktır. Tek bir yola bağlı kalmayıp alternatif seçenekleri de göz ardı etmemelidir. Fikirleri sadece pazarlama alanında değil dağıtım süreciyle de ilgili olmalıdır. Kanal yönetimi sayesiyle işletme ve müşteri arasındaki ilişki kolaylaşır iletişimleri etkili şekilde gerçekleşir. Doğru yapıldığı takdirde her iki taraf içinde iyi bir bağ sağlanır.
Her zaman yöntemler aynı olmayabilir fakat amaç her zaman aynıdır. Ayrı satış kanallarının her biri uygun şekilde değerlendirilmelidir. Bu işin en önemli faktörlerinden biridir. İşletme için müşterilere ulaşma, müşteriyi elde tutmak için her bir kanallarda farklı stratejiler uygulanabilir. Bu sebeple bu konuda çerçeveyi iyi şekilde tanımlayıp tutarlı bir yaklaşım sergilemeliyiz.
Her kanaldan etkilenen popülasyonun segmentleri belirlenmeli, kanalların için en iyi ürünlerin pazarlanması konusunda yaratıcı fikirler ortaya atılmalıdır. Etkin bir şekilde yapılırsa kanal yönetimi işlemelerin ihtiyaçlarına cevap olacaktır. Bu sebeple kanalda müşteriler ile iletişim oldukça önemlidir.
Kanal Yönetimi Nedir?
Kanal yönetimi ile bir pazarda veya dikey iyi derecede tanınıyorsanız bir marka mevcudiyeti olmaya gerek yoktur. Bunun için ekstra bir çalışmaya ihtiyaç duymayabilirsiniz. Ürünler onayları nedeniyle otomatik olarak algılanır ve güvenilir bir duruma gelecektir. Birkaç kanal ortağıyla eşleştirilmiş bir kanal yöneticisi maliyetlerin bir kısmı ile gelir getirebilir. Ayrıca bu konuda yeni ortaklar getirmek, yeni satış elamanı almaktan daha kolaydır.
İnsanlar programı oluşturduktan sonra akıl yürütücülerinden kurtulmak ister. Bu sebeple yeni ortaklar bu konuda iyi bir seçenek olacaktır. Kanal ortakları ile düşük riskli ortamlardan yeni müşteri tabanlı ürünlere, paketlere, promosyonlara veya pazarlama kampanyaları denemenize fırsat verir.
Müşterinizin uygulama desteği ve hizmete ihtiyaçları varsa hizmetleri sunan satıcılar ile ortak şekilde çalışmakta fayda vardır. Böylelikle mevcut kullanıcılardan ödün vermeyerek yeni işlerin kapatılmasını hedefleyip elde etmeliyiz.
Kanal yönetimi her bir işletmelerin kanaldaki müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamada büyük bir rol oynar. Her kanalda müşteriler ile doğrudan bir iletişim kurarlar. Bu işlem doğru şekilde başarı edildikten sonra promosyonlar, medya üzerindeki reklamlar, müşterilere satış yapmaktan ibaret olmadığını anlar etkili pazarlama stratejileri geliştiririz.
Müşteri tabanına en uygun şekilde fikirler ortaya atılarak istek ve ihtiyaçların karşılanmasında rol oynarız. Teknikler kanaldan kanala değişiklik gösterse de oluşturulan stratejiler tüm sektör için tutarlı olmalıdır. Böylelikle markalaşmayı yakalar.
![kanal-yonetimi-nedir Kanal Yönetimi Nedir](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
![kanal-yoneticisi Kanal Yöneticisi](https://www.stepmedia.com.tr/wp-content/uploads/porto_placeholders/100x86.jpg)
Kanal Yöneticisi
Kanal yöneticisi, bir ya da daha fazla online satış kanallarında satışa sunmamıza yarayan otomasyon sistemlere denmektedir. Kanal yöneticisi ile sizlerin kriterlerin belirlendiği sürece 7/24 senkronize olarak çalışma sağlar.
Günümüzde online satış kanalları neticesinde potansiyel müşterilerinizi kanallar üzerinden rezervasyon yapmanızı sağlayabilirsiniz. Bu durum artık zorunluk hala gelmiştir. Kanal yöneticisi bu konuda sizlerin işlemlerini kolayca gerçekleştirdiği için zamandan tasarruf etmenizi sağlar.
Özellikle online platformlarda odalarınızı birde fazla yerde satışa çıkarıyorsanız sizlerin enerjiden tasarruf etmenizi sağlar. Tek bir yerden bütün online sağlayıcılardaki fiyatları kolay ve hızlı şekilde değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda oda satıldığı zaman kendisini otomatik olarak kaldırır. Böylelikle diğer sağlayıcılardan iki defa rezervasyon yapmanıza gerek kalmayacaktır. İptal olduğunda ise azami süreç içerisinde kendisini geri online platformlara yükleyecektir.